A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szólt a FORE március 19-i szakmai rendezvénye


A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról, a gazdasági reklámokról és a békéltető testületek megújult eljárásáról is szó volt a FORE 2024. március 19-i workshopján

A Fogyasztóvédelmi Referens Egyesület (FORE) március 19-i szakmai rendezvényére a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) székházában került sor, ahol Csókay Ákos, a BKIK főtitkára köszöntötte a csaknem félszáz személyes és online résztvevőt.

Dr. Suhajda Zsuzsanna, a FORE alelnöke bevezetőjében rámutatott a gazdasági reklámtevékenységre, illetve a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó jogszabályi rendelkezések előzményeire (National Reports Unfair Commercial Practices New Member States) és különbözőségeire.

Dr. Basa Andrea, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője előadásában felhívta a figyelmet arra, hogy minden körülmények között tisztességtelennek minősül az a kereskedelmi kommunikáció, amelyben a gyermekkorúakat közvetlenül szólítják fel valamely termék megvételére vagy szolgáltatás igénybevételére, illetve arra, hogy győzzék meg szüleiket vagy más felnőttet, hogy vásárolja meg számukra a felkínált terméket. Felhívta továbbá a figyelmet az „örökzöld témákra”, azaz azokra a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra, amelyek megtévesztő módon hivatkoznak valamely termék vagy szolgáltatás „környezetbarát” voltára.

Dr. Inzelt Éva, a Budapesti Békéltető Testület elnöke olyan fogyasztói kérelmeket ismertetett, amelyekben az eljáró testület azt vizsgálta meg, hogy hibás teljesítésnek minősülhet-e, amikor egy webáruház tévesen tünteti fel a termék árát, majd az eladáskor már másik árat számít fel.

A szakmai rendezvényen az előadásokat konzultáció követte, amelyen a fogyasztóvédelmi referensek által feltett kérdéseket vitatták meg.



Képek